Seminar

Tipurile de exerciții:

Recenzie Exercițiul constă în realizarea unei recenzii de cel mult o pagină bazată pe un articol. Sarcina trebuie îndeplinită în grupuri de cel mult 5 persoane și nu mai puțin de 3. Structura recenziei este următoarea:

(1) Introducere: Se prezintă tematica articolului, cu accent pe analiza literaturii sau a părții de “literature review” din articol. Această secțiune se încheie cu prezentarea ipotezei sau a întrebării de cercetare.
(2) Metodologie: Se prezintă metodologia utilizată în articol, adică ce s-a făcut pentru a verifica ipoteza sau a răspunde la întrebarea de cercetare.
(3) Concluzii și discuții: În această secțiune se prezintă rezultatele obținute și se dezbat acestea din perspectiva personală a grupului.

Prin acest exercițiu se urmărește întărirea abilităților de lucru în echipă și împărțirea responsabilităților.

Materiale:
Foie A4 Semnată
PrezentareParticipanții vor realiza o prezentare în fața clasei bazată pe un articol furnizat la seminar. Prezentările vor fi realizate în grupuri, iar fiecare prezentare se recomandă să acopere următoarele aspecte:

Tematica studiată în articol: Se va explica despre ce este vorba în articol, care sunt subiectele și problemele abordate.
Asumția articolului/studiului: Se va clarifica întrebarea de cercetare sau ipoteza pe care articolul o propune sau investighează.
Metodologia utilizată pentru testarea ipotezei/răspuns la întrebare: Se va detalia modul în care s-a realizat studiul sau experimentul pentru a verifica ipoteza sau a răspunde la întrebarea de cercetare.
Rezultatele și aplicabilitatea studiului în viața de zi cu zi: Se vor prezenta concluziile și descoperirile importante ale articolului, evidențiind modul în care acestea pot influența sau se pot aplica în diverse contexte din viața de zi cu zi.

Prin acest exercițiu, se urmărește întărirea capacității de lucru în echipă și dezvoltarea abilităților de delegare a responsabilităților în grupuri relativ mari.

Materiale:
Foie A3
DezbaterePresupune prezentarea și susținerea pozițiilor individuale, urmată de contrapunerile (criticile) și întrebările colegilor de seminar. Participanții își exprimă punctele de vedere în mod argumentat, bazându-se pe informații, experiențe și interpretări proprii. Dezbaterea încurajează gândirea critică, analiza profundă a subiectului și dezvoltarea abilităților de comunicare și persuasiune. În final, obiectivul este să se ajungă la o înțelegere mai profundă și mai completă a temei discutate, prin explorarea diverselor perspective și abordări.

Fiecare dezbatere are o structură proprie, care poate fi consultată aici.
ReflexieÎn acest exercițiu sunt provocate discuții bazate pe materialele video prezentate. Scopul acestora este de a dezvolta o înțelegere mai bună a conceptelor prezentate.

Structura seminarului

Săptămâna 1: Experimentul în Psihologia Socială
Material video: Social Learning Theory: Bandura’s Bobo Beatdown Experiments

Tip exercițiu: Dezbatere
Săptămâna 2: Decepția și Comunicarea Non-Verbală
Material video: Former FBI Agent Explains How to Read Body Language | Tradecraft | WIRED

Tip exercițiu: Recenzie
Ekman, P., & O’Sullivan, M. (1991). Who can catch a liar? American psychologist, 46(9), 913. Preluat de pe https://www.paulekman.com/wp-content/uploads/2013/07/Who-Can-Catch-A-Liar.pdf
Săptămâna 3: O primă impresie
Tip exercițiu: Recenzie
Williams, L. E., & Bargh, J. A. (2008). Experiencing physical warmth promotes interpersonal warmth. Science, 322(5901), 606-607.
Săptămâna 4: Categorizarea socială
Tip exercițiu: Prezentare

Grup 1:
Cohen, C. E. (1981). Person categories and social perception: Testing some boundaries of the processing effect of prior knowledge. Journal of Personality and Social Psychology, 40(3), 441–452. https://doi.org/10.1037/0022-3514.40.3.441
Grup 2:
Pronin, E., Lin, D. Y., & Ross, L. (2002). The Bias Blind Spot: Perceptions of Bias in Self Versus Others. Personality and Social Psychology Bulletin, 28(3), 369-381. doi:10.1177/0146167202286008
Săptămâna 5: Stima de sine și comparația socială
Tip exercițiu: Dezbatere

Material video (1): The Impact of Facebook on Social-Comparison and Happiness: Evidence from a Natural experiment
Material video (2): These Kids Are Skipping College to Be TikTok Famous

Material video (facultativ – 1): Social Media and Self-Esteem – Body Image | Depression | Mental Health | Child Mind Institute
Material video (facultativ – 2): The Truth About Body Dysmorphia

Articol facultativ:
Tiggemann, M., & Anderberg, I. (2020). Social media is not real: The effect of ‘Instagram vs reality’images on women’s social comparison and body image. New media & society, 22(12), 2183-2199.
Săptămâna 6: Disonanța Cognitivă
Tip exercițiu: Prezentare

Grup 1:
Festinger, L., & Carlsmith, J. M. (1959). Cognitive consequences of forced compliance. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 58(2), 203–210. https://doi.org/10.1037/h0041593

Grup 2:
Zimbardo, P. G., Weisenberg, M., Firestone, I., & Levy, B. (1965). Communicator effectiveness in producing public conformity and private attitude change. Journal of Personality, 33(2), 233–255. https://doi.org/10.1111/j.1467-6494.1965.tb01384.x

Resursă web: What Is Cognitive Dissonance?

Material video: Cognitive Dissonance: Our Battle With Conflicting Beliefs
Săptămâna 7: Influența Socială – Persuasiunea
Tip exercițiu: Reflexie

7 Principles of Psychological Persuasion

(1) Simpatie (similaritate – Liking) – oamenii tind să spună ,,da celor pe care îi cunosc și îi simpatizează
(2) Reciprocitate (Reciprocity) – oamenii dau înapoi celor care se poartă frumos cu ei
(3) Dovadă socială (Social proof)- oamenii au tendința de a urma exemplul celor mulți
(4) Angajament/consecvența (Commitment) oamenii se “aliniază” în a respecta propriile lor promisiuni
(5) Autoritate (Authority) – oamenii se “înclină” în fața părerii experților
(6) Raritate (Scarcity)- oamenii doresc foarte puternic ceea ce pot avea cu greu



Exemplu:
Material video: UQx PSYC1030 1x 3-2-3 Part A – Reciprocal concessions & door in the face
Material video: UQx PSYC1030.1x 3-2-5 Reciprocation: Watergate and contrast effects
Material video: UQx PSYC1030.1x 3-3-2 Putting foot-in-the-door to the test
Săptămâna 8: Acțiunea Socială și Mișcarea Socială
Tip exercițiu: Dezbatere
Săptămâna 9: Devianța 
Tip exercițiu: Recenzie

Keizer, K., Lindenberg, S., & Steg, L. (2008). The spreading of disorder. science322(5908), 1681-1685.
Săptămâna 10: Formarea prejudecăților
Tip exercițiu: Reflexie

Formarea prejudecăților
Material video (1): Robbers Cave Experiment: Unmasking the Roots of Tribal Conflicts

Material video (2): 5 Minute History Lesson, Episode 3: Robbers Cave
Săptămâna 11: Efectele discriminări
Material video: The Pygmalion Effect

Tip exercițiu: Discuție liberă
Săptămâna 12: Atracția și Relațiile Romantice
Tip exercițiu: Prezentare

Grup 1:
Sternberg, R. J. (1986). A triangular theory of love. Psychological review, 93(2), 119–135. doi:10.1037/0033-295X.93.2.119

Grup 2:
Fisher, H. E., Brown, L. L., Aron, A., Strong, G., & Mashek, D. (2010). Reward, addiction, and emotion regulation systems associated with rejection in love. Journal of neurophysiology104(1), 51-60.
Săptămâna 13/14:  Recapitulare
Design a site like this with WordPress.com
Get started