Resurse


În această secțiune, regăsiți resursele dedicate cursului, inclusiv suportul de curs în format digital și prezentările utilizate în cadrul acestuia.

Prezentări:

Curs 1: Introducere

Curs 2: Comunicarea

Curs 3: Gândirea Socială (Cogniția Socială – 1)

Curs 4: Procesele Decizionale (Cogniția Socială – 2)

Curs 5: Sinele

Curs 6: Atitudinile

Curs 7: Influența Socială

Curs 8: Grupul Social

Curs 9: Devianța și Comportamentul Antisocial

Curs 10: Prejudecata Stereotipurile și Discriminarea

Curs 11: Psihologie Pozitivă

Curs 12: Atracția și Relațiile Romantice

*Cursurile 13 și 14 sunt dedicate recapitulării materiei

Suport de curs

Suportul de curs este accesibil doar studenților înscriși la curs în cadrul FSAS și poate fi descărcat din clasa dedicată din Microsoft Teams. Codul de acces este furnizat în cadrul primei întâlniri.

Fișa disciplinei

Bibliografie

Bibliografie obligatorie:

Cărți:

Jacinto, L. G. (2022). Descoperă Psihologia. Mintea Socială. O perspectiva psihologica. Litera

Matute, H. (2022).Descoperă Psihologia. Prejudecati si erori cognitive. Cand propria minte ne insala. Litera

Articole:

  1. Burger, J. M. (2009). Replicating Milgram: Would people still obey today? American Psychologist, 64(1), 1–11. doi:10.1037/a0010932
  2. Darley, J. M., & Batson, D. C. (1973). From Jerusalem to Jericho”: A study of situational and dispositional variables in helping behavior. Journal of personality and social psychology, 27(1), 100. doi:10.1037/h0034449
  3. Ekman, P., & O’Sullivan, M. (1991). Who can catch a liar? American psychologist, 46(9), 913. Preluat de pe https://www.paulekman.com/wp-content/uploads/2013/07/Who-Can-Catch-A-Liar.pdf
  4. Keizer, K., Lindenberg, S., & Steg, L. (2008). The spreading of disorder. science, 322(5908), 1681-1685.
  5. Pronin, E., Lin, D. Y., & Ross, L. (2002). The Bias Blind Spot: Perceptions of Bias in Self Versus Others. Personality and Social Psychology Bulletin, 28(3), 369-381. doi:10.1177/0146167202286008
  6. Rosenthal, R., & Jacobson, L. (1966). Teachers’ expectancies: Determinants of pupils’ IQ gains. Psychological reports, 19(1), 115-118. doi:10.2466/pr0.1966.19.1.115
  7. Sternberg, R. J. (1986). A triangular theory of love. Psychological review, 93(2), 119–135. doi:10.1037/0033-295X.93.2.119
  8. Tiggemann, M., & Anderberg, I. (2020). Social media is not real: The effect of ‘Instagram vs reality’images on women’s social comparison and body image. New media & society, 22(12), 2183-2199.
  9. Williams, L. E., & Bargh, J. A. (2008). Experiencing physical warmth promotes interpersonal warmth. Science, 322(5901), 606-607.

Webografie obligatorie:

Cherry, K. (2022, Noiembrie 08). What Are Heuristics? These mental shortcuts can help people make decisions more efficiently. Preluat de pe Verywell Mind: https://www.verywellmind.com/what-is-a-heuristic-2795235

Cherry, K. (2022, Spetembrie 14). What Is a Schema in Psychology? Preluat de pe Very Well Mind: https://www.verywellmind.com/what-is-a-schema-2795873

McLeod, S. (2008). Prejudice and Discrimination. Preluat de pe simplypsychology.org: https://www.simplypsychology.org/prejudice.html

Bibliografie opțională:

Bibliografia opțională nu este necesară pentru a vă pregăti pentru examen sau pentru a înțelege temele de seminar sau curs.  Este important să rețineți că bibliografia opțională poate fi destul de vastă și poate conține multe lucrări, astfel încât nu este necesar să parcurgeți întregul conținut dacă nu sunteți interesat de un anumit subiect sau dacă nu aveți suficient timp disponibil. În loc să vă concentrați asupra tuturor materialelor disponibile, este recomandat să alegeți doar acele lucrări care vă interesează cel mai mult sau care se concentrează pe subiectele pe care doriți să le aprofundați. Aceasta vă va permite să vă concentrați eforturile și timpul pentru a obține informațiile care sunt relevante pentru obiectivele dvs. de învățare.

Schultz, D. P., & Schultz, S. E. (2020). O istorie a psihologiei moderne. (B. Boghitoi, Trad.) Trei.

Aniţei, M. (2007). Psihologie experimentală. Iași: Polirom.

Jar, N. (2022). Descopera psihologia, Comunicarea nonverbala,Limbajul de dincolo de cuvinte. Litera.

Bernáth‐Vincze, E. A. (2016). Iluzii pozitive sau sănătatea mentală iluzorie?: rolul convingerilor pozitive despre sine în sănãtatea mentală. Presa Universitară Clujeană,.

Gailliot, M. T., Baumeister, R. F., DeWall, N. C., Maner, J. K., Plant, A. E., Tice, D. M., . . . Schmeichel, B. J. (2007). Self-control relies on glucose as a limited energy source: willpower is more than a metaphor. Journal of personality and social psychology, 92(2), 325. doi:10.1037/0022-3514.92.2.325

Garza, R., Heredia, R. R., & Cieslicka, A. B. (2016). Male and Female Perception of Physical Attractiveness: An Eye Movement Study. Evolutionary Psychology, 14(1), 1–16. doi:10.1177/1474704916631614

Hovland, C. I., & Weiss, W. (1951). The influence of source credibility on communication effectiveness. Public opinion quarterly, 15(4), 635-650.

Moscovici, S. (2011). Influență socială și schimbare socială. București: Polirom.

Resurse web opționale:

University of Queensland. (2022). Introduction to Social Psychology. Preluat de pe edx.org: https://www.edx.org/course/introduction-to-social-psychology

Rolf van Dick (2014). MOOC Social Psychology. YouTube:

Design a site like this with WordPress.com
Get started